ISUO
Меню сайту
Календар
Освітні сайти
Корисні сайти
|
Урок 2. Порядок виконання домашнього завдання та правильний розподіл часу
Для початку - трохи теорії Братися до виконання домашніх завдань не варто одразу після закінчення уроків, коли працездатність дитини знизилась, а також після обіду, коли внаслідок інтенсивних процесів травлення частина крові відпливає від головного мозку, що теж знижує інтенсивність розумової роботи. Треба відновити працездатність дітей, яка суттєво знизилася. Найкращий активний відпочинок на свіжому повітрі: допомога батькам по господарству, догляд за рослинами чи тваринами; рухливі ігри, спортивні та інші розваги. Все це позитивно впливає на функціональний стан центральної нервової системи. Однак слід пам'ятати: тривалість посильної фізичної праці, ігор чи занять спортом на свіжому повітрі не повинна перевищувати 1,5 год, інакше працездатність не лише не відновиться, а, навпаки, знизиться (діти втомляться, стануть млявими і їм буде не до домашніх завдань). Корисний для молодших школярів і пасивний відпочинок після уроків — сон близько 1 год. Особливо він потрібний ослабленим дітям. Важливою умовою успішного виконання домашніх завдань є визначений сталий час для цієї роботи: у дитини виробляється умовний рефлекс на час, вона швидше входить у роботу, легше засвоює матеріал, отже, виникає стан особливої схильності до розумової праці, практично не доводиться долати внутрішній опір і змушувати себе братися до завдань. Тому тільки якісь надзвичайні обставини можуть бути причиною поодинокого відходу від цього правила. Абсолютно неприпустимо відкладати виконання завдань на більш пізній, ніж встановлено режимом, час через цікаву гру, телепередачу або ж якесь заняття. Відомо, що функціональному стану центральної нервової системи, її збудливості і, ясна річ, працездатності школярів властиві добові коливання. У другій половині дня, приблизно з 16 год, знову підвищується працездатність. Враховуючи рекомендації вчених – гігієністів, спочатку бажано виконувати письмові завдання, а потім усні; починати з предметів середньої трудності, а тоді переходити до важчих. Так, спершу доцільно виконати письмові вправи з української чи російської мови, потім — з математики, а тоді вже зайнятися читанням . Батьки, щодня спілкуючись з дітьми, мають змогу виробити у них звичку до організованості. Тоді щоденне приготування уроків стане органічною потребою, а марно згаяний час буде взятий до уваги як неприємний виняток. Бажаючи допомогти дитині у навчанні, нам слід запастися терпінням, але щодня діяти наполегливо. Треба щоденно привчати дітей до виконання режиму дня, виховувати організованість, розвивати мислення, спостережливість. Адже нерідко буває так: дитина здібна, вміє щось робити, але не хоче, і, навпаки, хоче, але в неї зразу не виходить, вона втрачає інтерес, і предмет стає незрозумілим, ненависним. Отже, передусім радимо поспостерігати, придивитись, як працює над уроками син чи донька, скільки і на що витрачає часу . Доцільно використовувати пам’ятку «Як виконувати самостійну роботу вдома»: 1. Сідай за уроки завжди в один і той самий час. 2. Провітри кімнату за 10 хвилин до початку занять. 3. Вимкни аудіо та відео техніку, щоб вони не заважали тобі. 4. Прибери зі столу все зайве. 5. З'ясуй розклад уроків на завтра. Перевір, чи всі завдання записані у щоденнику. 6. Приготуй навчальне приладдя для занять. 7. Підручники, зошити, щоденник поклади на визначені місця на столі. 8. Відкрий підручник, почни працювати. 9. Не поспішай, працюй уважно. 10. Не намагайся виконати відразу всі завдання 11. Перш ніж звертатися по допомогу, подумай, чи використав ти усі способи виконання завдання. Відео " Як правильно робити уроки" (поради психолога)
Відео "Як допомогти дитині зробити уроки швидко"
|
Наші проекти
Школа для батьків
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 Офіційні сайти
Новини освіти
Архів записів
Пошук
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||