Комунальний заклад Балівська середня загальноосвітня школа почала запровадження авторської моделі профільного навчання ще у 2001 році, коли про профільне навчання ще не говорили. Навчальний процес в старшій школі був побудований за двома навчальними стандартами – загальнонавчальним та профільним. Саме тоді виникла потреба у створенні авторських навчальних посібників для другого (профільного) стандарту. Результатом творчого пошуку учителів практиків стали навчальні міні-посібники з граматики української мови, хімії, історії, біології, країнознавства тощо.
В статті автор ділиться з колегами, директорами сільських шкіл Дніпропетровського району (і не тільки), думками з приводу впровадження різних моделей профільного навчання старшокласників, а також з приводу вимушеного переходу на роботу в умовах створення освітніх округів. Автор на базі опрацювання літератури з цього питання і на власному досвіді намагається підвести колег до вибору найменш деструктивного шляху розв'язання цих двох проблем в умовах приміського адміністративного району.