Молодший шкільний вік
(6-11 років)
|
Навчальна діяльність
|
Закріплення довільності, стійких форм поведінки
і діяльності, формування «внутрішньої позиції школяра», первісне складання
рис характеру, розвиток рефлексії і понятійного мислення.
|
1. Психологічна непідготовленість до навчання,
викликана дефектами виховання.
2. Неуспішність у навчальній діяльності,
недостатній рівень знань і вмінь, слабкий розвиток психомоторики,
нерозвиненість пізнавальної потреби, переважання ігрових інтересів.
3. Порушення у сфері спілкування, пов'язані з
невдачами у навчанні, несформованістю продуктивних форм спілкування,
неправильної самооцінкою.
|
Середній шкільний вік
(11-15 років)
|
Інтимно-особистісне спілкування у процесі
суспільно-корисної діяльності і навчання
|
Почуття дорослості, прагнення до самостійності,
критичність мислення, схильність до рефлексії, прагнення до спілкування,
статеве дозрівання, емоційна неврівноваженість, розвиток вольових якостей,
довільності, поведінкової саморегуляції, потреба у самоствердженні,
орієнтація на соціальні норми поведінки.
|
1. Порушення у пізнавальній сфері: низький
рівень пізнавальних процесів, несформованість операцій мислення,
некритичність мислення, підвищена навіюваність.
2. Порушення у сфері відносин: неможливість
самоствердитися у суспільно-корисних видах діяльності, низький соціометричний
статус, конфліктність відносин з оточуючими, орієнтація на асоціальні форми
поведінки.
|
Старший шкільний вік
(15-17 років)
|
Навчально-професійна діяльність
(ціннісно-орієнтаційна)
|
Формування і становлення особистості, життєве
самовизначення, розвиток самосвідомості, прагнення до самовиховання і
самопізнання, розвиток абстрактно-логічного мислення, формування
індивідуального стилю діяльності, критичне відношення до дорослих,
психосексуальна орієнтація, орієнтація на загальнолюдські цінності.
|
Як правило, з настанням даного віку педагогічно
занедбаний підліток знаходиться на рівні соціальної дезадаптації.
1. Внутрішній дискомфорт, розмитість меж свого
«Я», втрата життєвих планів і перспектив.
2. Негативне відношення до праці.
3. Невизначеність у виборі професії.
4. Егоцентричність установок.
5. Орієнтація на асоціальні і аморальні
цінності.
|