Неділя, 2020-04-05, 10:38 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

КЗ "Балівська ЗОШ І-ІІІ ступенів"

Освітній портал
Меню сайту
Календар
«  Квітень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Форма входу
Освітні сайти
Корисні сайти

Динаміка розумової діяльності учня

     Під працездатністю взагалі розуміють здатність людини розвивати максимум енергії і, економно витрачаючи її, досягати поставленої мети при якісному виконанні розумової і фізичної роботи.

     Працездатність учнів є показником їх функціонального стану, який відображає раціональність організації навчального процесу, його ефективність і відповідність можливостям учнів.

     Рівень працездатності залежить від різних факторів:

- фізіологічних (функціональна зрілість організму, стан здоров'я);

- психологічних (самопочуття, емоційний стан, мотивація);

- факторів зовнішнього середовища (умови організації діяльності, час доби).

     Існують загальні закономірності динаміки працездатності учнів як протягом доби, тижня, навчального року, так і протягом уроку. Працездатність ділиться на кілька періодів:

1. Впрацювання – поступове підвищення працездатності. Цей період характеризується значним напруженням, високими енергозатратами, організацією довільної уваги і функціональною організацією діяльності. Працездатність у цей час поки що нестійка, її ефективність невисока.

2. Період оптимальної працездатності – час, коли організм працює найбільш ефективно в оптимальному режимі. Висока стійка працездатність не потребує від організму великих зусиль і енергозатрат, знижується напруження.

3. Передвтома або період нестійкої працездатності. Протягом цього періоду учень ще може працювати якісно, але вже ціною великого напруження. Цей період характеризується зниженням уваги, ростом числа відволікань, зниженням темпу діяльності, підвищенням рухової активності.

4. Втома. Протягом цього періоду знижуються спочатку якісні, а потім і кількісні показники роботи, тобто знижується працездатність. Першим і досить інформативним показником втоми учня є зміна почерку, особливо це стосується тих учнів, які зазвичай пишуть акуратно і правильно. Може також порушуватися регуляція вегетативних функцій, що зовні проявляється як пітливість, почервоніння обличчя, можуть з'явитися скарги на головний біль, біль у животі тощо.

     Зміни в організмі, пов'язані із втомою, носять тимчасовий характер і зникають при зміні діяльності чи під час відпочинку. Саме тому в процесі навчальних занять рекомендується проводити фізкультхвилинки. Вони знімають не тільки м'язове, а й емоційне напруження, дозволяють переключитися з одного виду діяльності на інший.

Наші проекти
Школа для батьків
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Київський час
Погода
Погода в Україні
Офіційні сайти
Новини освіти
Пошук

Copyright MyCorp © 2020
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz